Oercirkel Puur Mindfulness, Meditatie, ACT

De cirkel Puur is een groep die samenkomt om meer in je kracht te komen.  Werken aan persoonlijke en ontwikkeling door de kracht van mindfulness, mediatie en act! Meer rust, meer in het hier en nu!   Niet  of  Net   iets voor jou? 

Je verbindt je met je binnenwereld èn met elkaar. We gaan, naast mindfulness en meditatie, bezig met allerlei (lichaamsgerichte) en ACT oefeningen om meer uit je hoofd en in je lichaam te komen. Ook oefenen we in contact met elkaar en voeren gesprek. We zijn er met alles wat er is en zich aandient. Respect, veiligheid en vertrouwen zijn de sleutelwoorden, naast ontspanning, genieten en humor. Hier staat de cirkel voor.  ACT staat voor Acceptance and Commitment Theory.

Nieuwe wegen beginnen altijd met het exploreren van het onbekende…

Tijdens de cirkels oefen je daar natuurlijk ook in je privétijd mee. De ene dag meer intensief dan de andere. Ga er vanuit dat je per dag 20-45 minuten nodig hebt om thuis te oefenen. Ook tussendoor, want mindfull leven doe je niet alleen met pauzes. Meditatie/stil aanwezig zijn, is ook een vast onderdeel. Stap voor stap ontwikkel je zo meer mindfulness. Bewuster aanwezig en nieuwe inzichten ontdekkend. Zodat je oude patronen los kunt laten en welbewust nieuwe keuzes kunt maken. De ene keer is het meer luisteren, of mediteren, de andere keer wat meer schrijven, of oefeningen tussendoor in de dag. Het enige wat telt is: gun jezelf de tijd hiervoor/voor zaken in het algemeen. Je bent het waard!

Hoe zou het zijn als?

  • Je meer rust en kalmte ervaart
  • Je gemakkelijker kunt ontspannen
  • Je minder piekert
  • Je veel meer geniet van de kleine dingen
  • Je meer lichaamsbewustzijn ervaart
  • Je je je lekkerder voelt
  • Psychosomatische klachten verminderen
  • Je je meer op je gemak voelt
  • Je gemakkelijker met emoties omgaat
  • Je je meer thuis voelt in jezelf
  • Je meer gecenterd bent
  • Je je krachtiger voelt
  • Je je makkelijker kunt concentreren
  • Je beter weet wat je wilt

 

Praktisch

Waar/wanneer

We komen samen in de praktijkruimte aan de Beethovenlaan 226 in Nijverdal.  Elke groep bestaat uit max 6 personen. We komen met de groep samen op de donderdagavond om de vier weken van 19.30 uur tot +/- 21.30. De data van deze donderdagen zijn: 29 sept, 27 okt, 24 nov, 22 dec, 19 jan, 16 feb, 16 ma en 17 april.  Verderop vind je meer over de inhoud van de oercirkelpuur. 

Kosten

De kosten zijn nu slechts 240 euro voor 8 avonden in totaal. Informeer naar de betalingsmogelijkheden. Omdat we CRKBO certificatie hebben voor trainingen, betekent dit vanzelf dat het BTW vrij is. Voordat we daadwerkelijk starten ondertekenen beide partijen een overeenkomst waarmee ze zich binden aan de algemene voorwaarden. Je vindt ze ook hier op deze website. Normaal zijn de kosten 40 euro per keer. Mocht je het interessant vinden dan kun je als de mogelijkheid zich voordoet aanschuiven voor dit bedrag.   

Wil je je aanmelden of ben je nieuwsgierig? Bel of mail naar Hans 0624702587  info@puurtherapie.nl   

Je leven meer vol leven èn als vol ervaren! 

Misschien heb je een rijk en druk leven, maar merk je dat je vaak wordt meegesleurd door de drukte en alles wat je bezighoudt. Je wil de glans en de glimlach terug in je leven, je niet meer zo verliezen in gedachtes en meer rust en ruimte om te genieten van de kleine dingen die het leven smaak geven. Of misschien wil je leren mediteren en meer in contact zijn met de spirituele dimensie van je leven. Iedereen heeft zijn redenen om te beginnen met mindfulness training, zeker is dat je gaandeweg meer rust, ruimte en lichtheid ervaart.

Wat is de oercirkel mindfulness en act?

De oercirkel is een investering in de kwaliteit van je leven. Het brengt meer rust, helderheid en balans in je leven. Het gaat om het welbewust aanwezig zijn in het moment. De benen stevig op de grond, dus zeker geen zweef training 😉.  De dingen zien zoals ze zijn, niet zoals je denkt dat ze zijn. Niet steeds weg zweven in gedachtes … Je leert om uit de verknoping met je gedachtes en emoties te stappen waardoor het je allemaal niet meer zomaar meesleurt. Zodat je er rustiger naar kunt kijken, meer thuis bij jezelf bent en meer contact hebt met je innerlijk kompas. ACT en de oefeningen daaruit zorgen voor meer compassie, mildheid en acceptatie. Je gaat meer rust en kalmte ervaren en je wordt milder en vriendelijker naar jezelf.

 Meer tevredenheid en openen voor wat er nu is

Als je welbewust aanwezig bent bij wat je nu eigenlijk ervaart, zoals het is, dan stap je vanzelf uit je hoofd en daarmee meer in het leven! Wanneer je zo opent voor wat nu is, zonder afwijzen en zonder vastklampen, dan komt er vanzelf een gevoel van rust en vrede op, zomaar. Mindfulness traint een nuchter hoofd en een open hart: aandachtigheid en warme mildheid zijn de twee peilers. Het leven omarmen en thuis komen, in plaats van achter een leven aanjagen. Uit het worstelen en controleren (the present is a present).

 Ben je dan helemaal nooit meer verdrietig of boos als je mindful bent? Zeker wel, alleen wórstel je minder met je gevoelens en gedachtes en blijf je er niet in hangen. En op de achtergrond is steeds meer een gevoel aanwezig van “het is goed, wat dan ook, het is goed”. Er opent zich langzaamaan een diepe tevredenheid. Je wordt milder voor jezelf. Dat kan je leren. Het is eenvoudiger dan je misschien denkt. Door de beoefening van mindfulness ga je beter in je vel zitten. Dat is ook fijn voor de mensen om je heen.  Er komt  meer mildheid en wijsheid in je leven.

Wat kun je leren?

In de training staat leren en oefenen centraal. Leren want net als bijvoorbeeld sporten vraagt het om blijvende aandacht en training. Bovendien leren we van en met elkaar. We gaan gericht aan de slag met het trainen van vaardigheden en het opdoen van nieuwe inzichten.

Knowledge is experience. The rest is just information

Albert Einstein

Aan de slag in 8 stappen, avonden

  • Basisprincipes mindfulness en de automatische piloot                        
  • De adem en onderscheid tussen de harde stem en zachte stem
  • Gedachten zijn geen feiten: nieuwe interpretaties en communicatie
  • Lichaamsbewustzijn en lichaamstaal
  • Aanwezig blijven wanneer je onder stress staat
  • Erkennen, accepteren en toestaan van gevoelens en emoties
  • Compassie en zorgen voor jezelf
  • Mindfull leven, mild en meer balans tussen buik, hoofd en hart

Dagelijkse oefening

De training bestaat, zoals gezegd, uit acht bijeenkomsten. Iedere keer wisselen we ervaringen uit, bespreken we een nieuw thema en gaan daar mee aan de slag met oefeningen. Van harte welkom!