Klachtenregeling trainingen en workshops
(let op; deze klachtenregeling wijkt af van die van therapie en/of coaching. Voor wat betreft de vervolgprocedure voor klachten over therapie en coaching verwijzen we u naar de pagina van de individuele klachten etc.)
Algemeen
Ik doe al het mogelijke opdat deelnemers aan onze trainingsactiviteiten, workshops, cursussen en overige bijeenkomsten tevreden zijn. Toch kan het zijn dat er aanmerkingen of klachten zijn over mijn werkwijze. Deze kunnen betrekking hebben op de gang van zaken voorafgaande, tijdens of na afloop van een training/workshop. Je klacht neem ik altijd serieus en zie het als mogelijke kans mijn dienstverlening te verbeteren.
Indien u een klacht heeft vraag ik u deze zo spoedig mogelijk aan mij kenbaar te maken per email of per brief. Van mijn kant zal ik proberen de aanleiding voor de aanmerking of klacht zo snel mogelijk te behandelen en op te lossen. Wanneer een en ander niet tot tevredenheid wordt opgelost, kunt u dit bij mijn klachtencommissie kenbaar maken.
Uw aanmerking of klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.
1 Wat gebeurt er met uw aanmerking of klacht?
Wanneer u een opmerking of een klacht omtrent een trainingsactiviteit heeft, is het natuurlijk het mooist om deze na de training aan de trainer kenbaar maken.
Mocht u dat niet willen dan kunt u de klacht via mail of brief bij Puur neerleggen. De klacht kan worden verstuurd naar info@puurtherapie.nl.
2 Indienen van een klacht
Dien jouw klacht zo snel mogelijk schriftelijk/mail in. Om jouw klacht te kunnen beoordelen vraag ik van jou in ieder geval de volgende zaken in je schrijven op te nemen:
Hoe meer relevante informatie je verstrekt, hoe beter wij in staat zijn jouw klacht te beoordelen.
Jouw klacht kun je sturen naar:
Puur therapie en coaching
Beethovenlaan 226, 7442HH, Nijverdal
Of mailen naar info@puurtherapie.nl
Binnen één week na ontvangst van jouw klacht ontvang je een schriftelijke ontvangstbevestiging of per mail. Met deze bevestiging wordt je geïnformeerd bij wie jouw klacht in behandeling is en over de periode waarbinnen je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Ik streef ernaar dit binnen 15 werkdagen te doen. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvang je hierover schriftelijk bericht. Je kunt erop rekenen dat jouw klacht zo objectief mogelijk wordt beoordeeld. Degene die jouw klacht behandelt kan je tijdens de beoordeling vragen om extra informatie.
Je ontvangt binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht, tenzij er eerder schriftelijk en met redenen omkleed kenbaar is gemaakt dat er vertraging is ontstaan. Dit kan onder meer worden veroorzaakt door de complexiteit van het dossier.
Klachten die gaan over gebeurtenissen langer geleden dan 6 maanden voor het indienen van de klacht, worden niet in behandeling genomen.
Ik doe er alles aan om jouw klacht naar tevredenheid af te handelen. Toch kan het zo zijn dat je het niet eens bent met de afwikkeling. Als de interne klachtenprocedure bij Puur is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid kun je je met het geschil wenden tot een derde onafhankelijke partij.
Deze derde partij zal zijn Jacqueline van der Vegt. Zij is psycholoog en hypnotherapeut. Per mail te bereiken via info@jacquelinevandervegt.nl en per post te bereiken via 7523CK Voortsweg 204 Enschede.
Na het indienen van dit geschil bij de derde partij, streef ik naar een oplossing binnen 4 weken. Puur zal het oordeel van de derde partij in het geschil respecteren en als bindend aanvaarden.
Deze beroepsprocedure dient u binnen drie maanden na dagtekening van mijn antwoord op te starten door middel van een schriftelijke melding bij mevrouw van der Vegt. Zij past hoor en wederhoor toe en tracht een oplossing te bereiken, waarmee beide partijen zich kunnen verenigen. Mocht dit niet tot een oplossing leiden dan heeft u de mogelijkheid om de klacht aanhangig te maken bij de Geschillencommissie. Dit oordeel is bindend.
Alle informatie die ik van je ontvang, behandel ik strikt vertrouwelijk.
Binnen Puur ziet contactpersoon Sandra Schutte toe op naleving van de klachtenprocedure. Alle gegevens die te maken hebben met de behandeling van jouw klacht, worden tot minstens één jaar nadat de klacht is afgehandeld zorgvuldig bewaard. Klachten worden te allen tijde strikt vertrouwelijk behandeld.
Verlenging van termijnen
Aanmerkingen en klachten moeten binnen de in deze procedure genoemde termijnen worden afgehandeld. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt u hiervan binnen de vastgestelde termijnen in kennis gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht, bovendien wordt er een indicatie gegeven wanneer ik verwacht uitsluitsel te kunnen geven.